Aanpak

Ieder mens is uniek en heeft zijn/haar eigen karakter en bagage uit het verleden. Vanuit dit uitgangspunt bepaal ik mijn werkwijze. In een intakegesprek probeer ik een zo goed mogelijk beeld te krijgen van het probleem en de persoon die ik op dat moment voor me heb. Hierop gebaseerd zal ik een aanpak bepalen die bij de desbetreffende persoon past en daardoor het best zal werken.
Een methode die goed werkt bij kinderen met gedrags- en emotionele problemen is de RET methode (Rationeel-Emotieve Therapie). Bij jongeren worden goede resultaten behaald met onder andere provocatief coachen. Ik combineer deze methodes met talloze communicatietechnieken die aanpast worden op het kind of de jongere zelf. Bij jonge kinderen maak ik vaak gebruik van speltherapie omdat deze kinderen in hun spel vaak hun belevingswereld laten zien. Dit is voor het kind een veilige manier om te communiceren over moeilijke onderwerpen en voor mij een goede methode om te zien wat er in het kind omgaat.
Soms werk ik op locatie en loop ik bijvoorbeeld een dagje mee op school/kinderdagverblijf. Kinderen praten nu eenmaal niet graag over hun problemen, daarom kan dit een hele zinvolle methode zijn.
Ik werk vanuit mijn kennis die ik heb opgedaan in mijn opleiding Coaching en Pedagogiek, maar ook vanuit eigen ervaring. Ik richt mij echt op de persoon die ik voor me heb en moet dan soms afwijken van de standaardmethodes om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Ik ben open en eerlijk in mijn communicatie naar kind en ouder.

De werkwijze

Als je het contactformulier invult (dit vind je onder het kopje contact) zal ik binnen 1 werkdag contact opnemen. Hierna volgt een kennismakingsgesprek van ongeveer 1 uur. Er zijn geen kosten verbonden aan dit gesprek. We kunnen deze kennismaking eventueel telefonisch doen.

Bij dit eerste gesprek kun je zelf ervaren en beoordelen of er een ‘klik’ is, en kunnen we een intake plannen om de hulpvraag te bepalen en een traject af te spreken.